(ч.1) Організація навчання осіб, які утримуються в виправній колонії

На підставі рішення Харківської міської ради Харківської області             від 31.07.1997 «Про зміни у мережі закладів освіти м.Харкова» відповідно       до п.2 до Харківської вечірньої школи №37 Харківської міської ради Харківської області (далі – ХВШ № 37) були приєднані класи при Олексіївській виправній колонії управління Державного департаменту України з питань виконання покарань у Харківській області № 25 (далі – ОВК № 25).
        У ХВШ № 37 відповідно до п.7 ст. ст.35, 36  Закону України «Про освіту», п.п. 1,3 ст. 9, ст.ст. 6, 18 Закону України «Про загальну середню освіту»,         Положення про умови навчання та отримання базової та повної загальної середньої освіти особами, засудженими до позбавлення волі у загальноосвітніх навчальних закладах при установах кримінально-виконавчої системи, затвердженого спільним наказом Міністерством освіти і науки України            та Державного департаменту України з питань виконання покарань                   від 01.03.2002 № 154/55, положень Європейських пенітенціарних правил, прийнятих Кабінетом Міністрів 11.01.2006, спільного наказу Міністерства освіти і науки України та Державного департаменту України з питань виконання покарань від 26.02.2004 № 153/32 «Про затвердження Положення про навчальний центр при установі  виконання покарань», Положення           про вечірню (змінну) школу, з метою забезпечення вимог законодавства щодо організації загальноосвітнього навчання в установах виконання покарань         та слідчих ізоляторах, а також відповідно до вказівок Департаменту                 від 27.04.2007 № 5-1821/Кн, наказу Міністерства освіти і науки України            та Міністерства юстиції України  від 10.06.2014  № 691/897/5, зареєстрованого   в Міністерстві юстиції України  від 16.06.2014  № 629/25406 «Про затвердження Порядку організації навчання у загальноосвітніх навчальних закладах            при виправних колоніях та слідчих ізоляторах, що належать до сфери управління Державної пенітенціарної служби України» створено необхідні умови для реалізації прав осіб, засуджених до позбавлення волі, гарантовано здобуття повної загальної середньої освіти за очною, заочною та екстернатною формами навчання.
       З метою безумовного виконання вимог Кримінально-виконавчого кодексу України щодо забезпечення засудженим доступності і безоплатності здобуття повної загальної середньої освіти, формування в них свідомого прагнення        до участі в суспільно-корисній діяльності, в установі постійно проводиться широка роз’яснювальна робота з максимального залучення до навчання засуджених, які не мають середньої освіти.   
З   1997 року  за  угодою співпрацюють адміністрація ХВШ № 37                та  адміністрація ОВК № 25. Кожного навчального року розробляється план спільних заходів. На початок навчального року складається спільний наказ щодо зарахування учнів, затверджується та погоджується розклад занять, консультацій.  
 Режим роботи, розклад дзвінків (додаток 1).
          Угода з ОВК-25 складена  29.08.2014 (додаток 2).
 План спільних заходів  -  29.08.2014 (додаток 3).
          У роботі із засудженими адміністрація ОВК № 25  створює всі умови для відновлення якостей, необхідних для повноцінного життя в суспільстві, формує в них позитивні соціальні установки. Цьому сприяють різноманітні види діяльності: залучення засуджених до навчання, творчої роботи, організація читацьких конференцій, дискусійних клубів, майстерні народних ремесел тощо.
Специфіка навчально-виховного процесу  полягає в тому, що він відбувається в рамках виконання покарання і є одним з основних засобів  виправлення і ресоціалізації засуджених, на що вказує ст. 6 Кримінально-виконавчого кодексу України. Це реальна можливість для засуджених,           які перебувають у конфлікті з законом, отримати освіту, додаткові навички, уміння тощо. Освіта є, безперечно,  найдієвішим важелем, який здатен змінювати особу на краще, і від того, яким чином  навчально-виховний процес організовано у випраній установі, залежить  успіх усієї кримінально-виконавчої діяльності. Тому здобуття освіти в колонії  організовується таким чином, щоб засуджений виявляв бажання вчитися.  
         Навчання засуджених до позбавлення волі у вечірній школі   здійснюється з метою сприяння розвитку особистості, її виправленню               та перевихованню і полягає не тільки в тому, що воно дає систему знань, розширює межі світогляду, сприяє інтелектуальному розвитку засуджених, залучає їх до досягнень науки і техніки, а й безпосередньо впливає                    на виховання засуджених.
   Головною метою ХВШ № 37 є забезпечення реалізації права громадян, які своєчасно не отримали середньої освіти та які не мають можливості навчатися в школах з денною формою навчання, на здобуття повної загальної середньої освіти з відривом або без відриву від виробництва.
  Головними завданнями школи є:
- забезпечення реалізації права громадян на доступність та безоплатність здобуття повної загальної середньої освіти;
- створення умов для здобуття загальної середньої освіти на рівні державного стандарту;
- забезпечення наступності й безперервності  в змісті та організації навчально-виховного процесу; 
- виховання громадянина України;
- виховання  шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій      і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
- формування й розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
- виховання  в учнів  поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини й громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини й громадянина;
- розвиток особистості учня, його здібностей та обдарувань, наукового світогляду;
- реалізація права учнів   на  вільне формування політичних  і  світоглядних переконань;
- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження й зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів;
- створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство.
На початок навчального року кількісний склад становив 120 учнів, протягом 2014/2015 навчального року   вибуло  22  учні.
 На кінець 2014/2015 навчального року в 4-х класах    навчалося   83 учні       та 14 учнів-екстернів.  Класи основної школи не функціонують.
 Усі засуджені, які виявили бажання отримати повну загальну середню освіту, охоплені начанням. Разом з адміністрацією ОВК № 25 постійно ведеться робота щодо залучення до навчання засуджених, які не мають базової й повної загальної середньої освіти та мають намір її здобути.

Шкільна мережа станом на 01.06.2015

10 клас
11 клас
12 клас
Разом 10-12 класів
КЛАСІВ
У НИХ УЧНІВ
ГРУП
У НИХ УЧНІВ
КЛАСІВ
У НИХ УЧНІВ
ГРУП
У НИХ УЧНІВ
КЛАСІВ
У НИХ УЧНІВ
ГРУП
У НИХ УЧНІВ
КЛАСІВ
У НИХ УЧНІВ
ГРУП
У НИХ УЧНІВ
2
49
-
-
1
22
-
-
1
12
-
-
4
83
-
-

  Аналіз шкільної мережі показав, що впродовж  9-ти років кількість класів та кількість учнів зменшується. За останні роки середня кількість класів при   ОВК № 25 -  4 класи. 



На початок року
№ з/п
Навчальний рік
Кількість класів
Кількість учнів
1.
2006/2007
5
129
2.
2007/2008
5
133
3.
2008/2009
5
129
4.
2009/2010
5
127
5.
2010/2011
4
118
6.
2011/2012
5
132
7.
2012/2013
4
94
8.
2013/2014
4
102
9.
2014/2015
4
106
Віковий склад учнів
Усього
21-25р.
26-30р.
31-35р.
36-40р.
41-45р.
46-50р.
Більше 50 р.
83
10
22
23
22
4
-
2

Випускники школи при ОВК№ 25

№ з/п
Навчальний рік
Одержали атестат про повну загальну середню освіту
Одержали свідоцтво про базову загальну середню освіту
Одержали атестат про повну загальну середню освіту (екстернат)
Одержали свідоцтво про базову загальну середню освіту (екстернат)
1.
2007/2008
12
-
-
-
2.
2008/2009
33
11
-
-
3.
2009/2010
52
-
-
-
4.
2010/2011
26
17
-
-
5.
2011/2012
35
-
-
15
6.
2012/2013
50
-
1
21
7.
2013/2014
16
-
-
27
8.
2014/2015
13
-
-
14
При ОВК-25 створено 4 навчальні кабінети та кабінет психологічного розвантаження.
     Кадровий склад вчителів:
        У 2015/2016 навчальному році педагогічний колектив складає 17 учителів, із них – 2 учителі, які працювали за сумісництвом. Учителі школи мають такі кваліфікаційні категорії:
-         спеціаліст вищої категорії   - 13;
-         спеціаліст першої категорії   - 2;
-         спеціаліст другої категорії   - 2;
-         спеціаліст               - 0;
-         мають звання «учитель-методист»   - 4;
-         мають звання «старший учитель»    - 2;
-         завідуюча бібліотекою                      - 1.
          За фахом працює 17 учителів. 
Адміністрація школи
Прізвище, імя, по батькові
Посада
Загальний педагогічний стаж
Стаж роботи на  посаді
Освіта
Який навчальний заклад і коли закінчив, спеціальність за дипломом
Пятіна Неля Євгенівна
Директор
27
3 роки
5 місяців
Вища
ХДУ
ім. О.М. Горького, 1987, хімік, викладач хімії
Манцуровська Ніна Федорівна
Заступник директора з НВР
22
3 роки
5 місяців
Вища
ХДУ, 1993, математик, викладач математики
Фесенко Ніна Миколаївна
Заступник директора з НВР
23
3 роки
5 місяців
Вища
ХДУ
 ім. О.М. Горького, 1992, філолог, викладач української мови та літератури
Геращенко Зоя Григорівна
Методист
39
2 роки
3 місяці
Вища
ХДУ
ім. О.М. Горького, 1974, викладач української мови та літератури
Нелюбова Алла Івнівна
Методист
40
1 рік
3 місяці
Вища
ХДПІ
ім. Г.С. Сковороди, 1975, учитель української мови та літератури
Скорик Наталія Валеріївна
Методист
19
2 роки
3 місяці
Вища
ХДУ, 1994, викладач  математики та інформатики
           Протягом 2014/2015 року в установі працювали тільки чоловіки, з 2015/2016 року працюють 5 жінок.
Кадровий склад учителів, які працюють в класах при ОВК № 25
Усього
Категорія
Педагогічне звання
Кількість
Вища
І
ІІ
Спеціаліст
9
6
2
1
-
Учитель-методист
3
Старший учитель
-
            Для підвищення якості навчальних досягнень учнів в установі      організовано методичну роботу, основними завданнями якої є:
-                     забезпечення професійного, культурного й творчого зростання педагогів;
-                     своєчасне вивчення нормативних документів;
-                     виконання нормативних вимог до навчання й виховання учнів;
-                     координування навчально-виховної діяльності вчителів;
-                     організація   взаємодії педагогічних працівників у навчально-виховному процесі;
-                     вивчення й упровадження в практику сучасних технологій навчання, форм і   методів роботи на уроці та в позаурочний час;
-                     допомога вчителям в організації самоосвіти;
-                     створення умов для творчого зростання кожного педагога;
-                     вивчення та узагальнення ефективного педагогічного досвіду;
-                     пропагування ефективного педагогічного досвіду та впровадження його   в  практику.
         Методична робота в школі здійснюється згідно із законодавством, нормативними документами про освіту, рекомендаціями Міністерства освіти     і науки України,  нормативно-правовими документами про загальну середню освіту, планується й проводиться на діагностичній основі.
У 2014/2015 навчальному році методична робота передбачала цілісну систему підвищення науково-теоретичного й загально культурного рівнів учителів, їх психолого-педагогічної підготовки й була спрямована                     на вирішення трьох основних завдань: інноваційний розвиток школи, формування наукового потенціалу членів педагогічного колективу, сприяння індивідуальній педагогічній діяльності та розвитку творчої особистості вчителя.
Робота над загальношкільною  науково-методичною темою   стала поштовхом для пошуку форм і функціональних структур із підготовки вчителя в загально методичному, психолого-педагогічному та науково-теоретичному аспектах.  Однією з пріоритетних була проблема підвищення професійного рівня вчителя через  самоосвіту, самовдосконалення. Основне завдання організованих заходів   -  включити вчителів у процес удосконалення педагогічної майстерності. Із цією метою в плані роботи з педагогічними працівниками   були передбачені, крім колективних, такі індивідуальні форми роботи: самостійна робота над методичною  темою, самоосвіта, консультування, творчі звіти,   опрацювання фахових журналів і методичної літератури тощо.  
          Одним із шляхів підвищення професіоналізму педагогічних працівників, зростання їх професійної майстерності          є курси  підвищення кваліфікації.  Системний підхід до підвищення кваліфікації педагогічних працівників школи має на меті вдосконалення всіх елементів системи методичної роботи: і завдань, і змісту, й організаційних форм, й умов. У школі розроблений перспективний план проходження педагогічними працівниками курсів підвищення кваліфікації терміном на 5 років, план-графік на семестр. Після проходження курсів підвищення кваліфікації на засіданнях шкільних методичних об’єднаннях заслуховуються звіти вчителі  про проходження  курсів, тематичних та фахових спецкурсів.  Усі педагогічні працівники проходять курси підвищення кваліфікації своєчасно.
          У 2014/2015 навчальному році отримали кваліфікаційне посвідчення КВНЗ «ХАНО»  3 педагогічні працівники: Нелюбова А.І. (за напрямом «Українська мова та література»), Фесенко Н.М. (за напрямом «Українська мова та література»), Швирьова М.І. (за напрямом «Світова література, російська мова та інтегрований курс літератури»). Соломін С.В. пройшов підвищення кваліфікації при Національному університеті цивільного захисту України (за напрямом «Історія»). Підвищення кваліфікації при КЗ «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» пройшли 3 методисти школи:        Геращенко З.Г., Нелюбова А.І., Скорик Н.В.
          Тематичні спецкурси  при КВНЗ «ХАНО» пройшли:
1. Нелюбова А.І. – «Використання ІКТ учителем філологічних дисциплін           у професійній діяльності»;
2. Фесенко Н.М. – «Використання ІКТ учителем філологічних дисциплін           у професійній діяльності»;
3. Швирьова М.І. – «Використання ІКТ учителем філологічних дисциплін           у професійній діяльності».
          Фахові спецкурси  при КВНЗ «ХАНО»  пройшли учитель історії   Соломін С.В. за напрямом «Людина і світ» та вчитель української мови            та літератури  Фесенко Н.М. за напрямом «Художня культура».
          Протягом 2014/2015 навчального року пройшли атестацію 7 педагогічних працівників. Учителі російської мови, літератури Новікова З.Ф., Швирьова М.І. пройшли атестацію на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії»; учитель російської мови, літератури Новікова З.Ф. пройшла атестацію на відповідність раніше присвоєному педагогічному званню «учитель-методист». Учителю англійської мови Могільовській І.І. присвоєна  кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії». Методистам  Геращенко З.Г., Нелюбовій А.І., Скорик Н.В. присвоєна  кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії». Учителю історії Соломіну С.В. присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії». Учителю біології Масальському Ю.В. перенесено термін дії попередньої атестації  на один рік   у зв’язку з мобілізацією до Збройних Сил України.
          На початку кожного навчального року складається план роботи атестаційної комісії, графік засідань атестаційної комісії,  індивідуальні плани роботи  педагогічних працівників, які атестуються. Протягом навчального року на засіданнях методичних об’єднань заслуховуться творчі звіти педагогічних працівників. В установі вчителі   провели відкриті уроки на такі теми:            «Ф.Кафка. Жизнь и судьба. Новелла «Превращение». Трагическое бессилие человека перед абсурдностью окружающей действительности» -           Швирьова М.І., «Вибір професії. Вимоги до особистісних якостей» - Могільовська І.І.,  «Призма. Побудова перерізів» - Скорик Н.В., «Іван Франко. Поетична збірка «Зів’яле листя». Місце любовної лірики у творчості поета.» - Нелюбова А.І., «Школа іспанського живопису. Видатні постаті» - Фесенко Н.М.
Учителі провели такі виховні заходи: «Екологічний вечір «Людина і природа»» - Масальський Ю.В., літературний вечір, присвячений творчості В.Шекспіра, «Співець любові та свободи»  - Могільовська І.І., «І знову линуть до нас думи Кобзаря» - Нелюбова А.І., Скорик Н.В.  Зразки уроків та виховних заходів додаються.
          Педагогічні працівники школи постійно відвідують районні, міські та обласні семінари.
          Учитель англійської мови Могільовська І.І. та вчитель математики          та інформатики Скорик Н.В. пройшли навчання на очному курсі за програмою «Intel: навчання для майбутнього».
          Результатом самоосвіти педагогічних працівників школи є публікації        у фахових періодичних виданнях.
У жовтні 2014 року у всеукраїнській газеті «Біологія», № 22, вийшла друком стаття учителя біології Бобришевої А.І. «Організація системи залікової роботи з біології для учнів 10 класів із заочною формою навчання у вечірній школі».
         У жовтні 2014 року у всеукраїнській газеті «Українська мова                    та література», № 20, вийшла друком стаття заступника директора з НВР, учителя української мови та літератури  Фесенко Н.М. «Організація системи залікової роботи з української мови та літератури для учнів 10 класів із заочною формою навчання у вечірній школі».
19.11.2014  на порталі «Учительський журнал on-line» розміщено статтю учителя англійської мови Могільовської І.І. «Організація системи залікової роботи з англійської мови для учнів 10 класів із заочною формою навчання».
У грудні 2014 року у всеукраїнській газеті «Інформатика», № 23, вийшла друком стаття учителя інформатики й математики Скорик Н.В. та вчителя математики Удальцової Н.О. «Залікова робота з інформатики для учнів            10 класів із заочною формою навчання у вечірній школі».
У березні 2015 року у газеті   «Історія України», № 5, вийшла друком стаття вчителя історії Соломіна С.В. «Організація системи залікової роботи        у вечірній школі. Історія України. 10 клас».
Досягнення за три навчальні роки
№ з/п
Досягнення
2012/2013 навчальний рік
2013/2014 навчальний рік
2014/2015 навчальний рік
1.
Кількість друкованих робіт педагогічних працівників
2
-
5
2.
Кількість робіт педагогічного колективу, які є переможцями районного етапу виставки-презентації педагогічних ідей
1
3
-
3.
Кількість робіт педагогічного колективу, які є переможцями обласного етапу виставки-презентації педагогічних ідей
1
-
-
4.
Кількість конкурсів, у яких брала участь школа
1

1

1

          Результати атестації показують, що методична робота в школі стимулює педагогічних працівників.
          З метою забезпечення належного освітнього рівня учнів школи, виховання громадянина і особистості, враховуючи проблему району  «Підвищення якості освіти шляхом створення розвивального освітнього середовища в закладах освіти Дзержинського району»,  відповідно до річного плану школи педагогічний колектив у 2014/2015 навчальному році  продовжував працювати над проблемою «Діяльність педагогічного колективу   з метою забезпечення підвищення якості освіти шляхом створення розвивального середовища для самореалізації особистості». Визначені етапи реалізації на 5 років. У 2014/2015 навчальному році – це ІV етап  «Набуття досвіду»,  V етап -  «Узагальнення результатів» (2015/2016 н.р).
Рівень педагогічної майстерності протягом  навчального року значно виріс.  Робота над проблемою активізувала форми методичної роботи кожного вчителя, підняла на більш високий рівень його теоретичну підготовку.
           Система внутрішньошкільної методичної роботи педагогічних кадрів спрямована на формування професійно-педагогічної культури вчителів, прищеплення знань, утілення нових педагогічних ідей, узагальнення                 та поширення перспективного педагогічного досвіду. Система науково-методичної роботи покликана задовольнити потреби розвитку й оновлення школи в постійному підвищенні фахового рівня педагогічних працівників.
          Робота над проблемою активізувала форми методичної роботи кожного вчителя. У школі працюють три методичні об’єднання: гуманітарного циклу     (керівник Нелюбова А.І.), природничо-математичного циклу (керівник Бобришева А.І.) та класних керівників (керівник Могільовська І.І.). 
На засіданнях методичних об’єднань розглядалися такі питання: проведення ІV етапу реалізації науково-методичної теми, над якою працює школа; ознайомлення з документами у сфері освіти; рекомендації щодо ведення ділової документації; оформлення навчальних кабінетів; чергова атестація педагогічних працівників; участь учителів школи в районному етапі обласної виставки-презентації педагогічних ідей та технологій; планування  заходів, спрямованих на усунення факторів, що негативно впливають на якість освіти;  питання проведення ДПА та ЗНО; нові підходи у викладанні предметів інваріантної складової Робочого навчального плану;  підготовка до організованого закінчення навчального року тощо.
             Важливою формою роботи з підвищення кваліфікації педагогічних кадрів є шкільні науково-методичні семінари. Відповідно до річного плану роботи школи упродовж навчального року проводяться два семінари.                 У 2014/2015 навчальному році проведено два семінари: «Сучасний урок: традиції і новаторство», «Школа як осередок збереження історичної спадщини, національних традицій».
          Упродовж кожного  навчального року працює педагогічна рада. Теми, винесені на загальнопедагогічне обговорення, сприяють поліпшенню теоретичної підготовки вчителів з таких питань: забезпечення адміністраціями ОВК-25 та ХВШ № 37 умов для реалізації навчально-виховного процесу            у класах при ОВК-25; сучасний урок як основа ефективної і якісної освіти; стан роботи з учнями, схильними до правопорушень, та асоціальними сім’ями, профілактика правопорушень і злочинності; підсумки участі випускників школи в ЗНО; хід атестації педагогічних працівників; розвиток творчої діяльності учнів в позаурочний час; підготовка до організованого закінчення навчального року тощо. Питання про організацію роботи з учнями при ОВК 25 розглядаються на нарадах про директорі.
          Протягом кожного навчального року  за графіком (додаток 4) проводяться перевірки стану навчання учнів з базових дисциплін та адаптації
  й  рівня навчальних досягнень учнів 10-х  класів.  
 Вивчення адаптації та  рівня навчальних досягнень учнів 10-х  класів
Вивчення цього питання спрямоване на
• оптимізацію спілкування між учнями в новому колективі, формування сприятливого психологічного клімату в класі;
• формування в учнів 10-х класів особистої мотивації до навчання;
• сприйняття нових вимог, які висувають до учнів 10-х класів.

Результати навчальних досягнень учнів 10-Д та 10-Є класів
з усіх предметів
     
Предмет
Початковий рівень,%
Середній рівень,%
Достатній рівень,%

Високий

рівень,%    

10-Д
10-Є
10-Д
10-Є
10-Д
10-Є
10-Д
10-Є
Українська мова
0
0
100
100
0
0
0
0
Українська література
0
0
100
100
0
0
0
0
Російська мова
0
0
100
100
0
0
0
0
Література
0
0
100
100
0
0
0
0
Англійська мова
3
0
97
100
0
0
0
0
Алгебра та початки аналізу
0
0
90
93
10
7
0
0
Геометрія
0
0
90
86
10
14
0
0
Історія України
0
0
 100
100
 0
0
0
0
Всесвітня історія
0
0
100
100
0
0
0
0
Географія
0
0
100
100
0
0
0
0
Інформатика
0
0
76
79
24
21
0
0
Фізика
0
0
93
 93
7
 7
0
0
Хімія
0
0
83
89
17
11
0
0
Біологія
0
0
83
89
17
11
0
0
Правознавство
0
0
100
100
0
0
0
0
Художня культура
0
0
72
82
28
18
0
0

Результати навчальних досягнень учнів 10-Д та 10-Є класів
з окремих предметів
у свідоцтвах про базову  загальну середню освіту

Предмет
Початковий рівень,%
Середній рівень,%
Достатній рівень,%

Високий

рівень,%    

10-д
10-є
10-д
10-є
10-д
10-є
10-д
10-є
Українська мова
0
0
97
93
3
7
0
0
Алгебра та початки аналізу
3
3
97
97
0
0
0
0
Історія України
0
3
93
90
7
7
0
0




Українська мова 10-Д клас
Алгебра та початки аналізу 10-Д клас
Історія України 10-Д клас
Порівнявши відсоткові показники оцінювання десятикласників у свідоцтвах про базову  загальну середню освіту та поточних балів у І-му семестрі 10-го класу, можна зробити висновок, що розбіжності в балах незначні.
 Стан викладання   та   рівень навчальних досягнень учнів
з англійської мови у 2014/2015 навчвальному році

Клас
Початковий рівень, %
Середній рівень, %
Достатній рівень, %
Високий рівень, %
Якість знань, %
Учитель Коротких А.В.
10-Д
4
96
0
-
0
10-Є

100
0
-
0
11-Д
-
100
0
-
0
12-Д
-
100
0
-
0
Стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з географії
у 2014/2015 навчвальному році
Клас
Початковий рівень, %
Середній рівень, %
Достатній рівень, %
Високий рівень, %
Якість знань, %
Бочкарьов О.В.
10-Д
-
96
4
-
4
10-Є
-
96
4
-
4
Стан навчальних досягнень учнів 12-х класів з математики  
          У 2014/2015 навчальному році математику у 12-Д  класі викладав  Мясніков  Юрій Семенович.
Алгебра і початки аналізу
 Клас
Початковий рівень, %
Середній рівень, %
Достатній рівень, %
Високий рівень, %
Якість знань, %
12-Д
0
57
43
0
43
Геометрія
 Клас
Початковий рівень, %
Середній рівень, %
Достатній рівень, %
Високий рівень, %
Якість знань, %
12-Д
0
70
30
0
30
Рівень навчальних досягнень учнів  з української мови у 12-х класах
у 2014/2015 навчвальному році
Українську мову у 12-Д класі викладав Луарсабов Едуард Олександрович.
Клас
Кількість учнів
Писали роботу
Рівень навчальних досягнень учнів %
Якісний показник %
Початковий
Середній
Достатній
Високий
12-Д
13
13
-
85
15
-
15
           Відповідно до Робочого навчального плану в установі викладалися курси за вибором. У 2015/2016 навчальному році всі класи заочні, тому викладаються факультативи, які охоплюють більшість навчальних предметів та враховують інтереси учнів.
У 10-Д класах  введені  такі факультативи:
- з метою  формування навичок  здорового способу життя та профілактики ризикованої поведінки  учнів    –   «Захисти  себе  від ВІЛ»   (по 1 годині на тиждень) з навчальною    програмою    «Формування   здорового      способу життя  та профілактика ВІЛ/СНІДу»;
- з метою  підвищення  рівня  грамотності  учнів – «Орфографічний практикум» (по 0,5 години на тиждень);
- з метою підвищення загальної освіченості учнів, вироблення  навичок  аналізу  художнього твору в контексті відповідної  історичної епохи та з позиції сучасного читача «Доба  Козаччини в українській літературі» (по 0,5 години на тиждень).
 У  11-Д  класі   з метою вироблення відповідних умінь та навичок не лише розв’язувати задачі з хімії, а  й   складати їх  –  «Розв’язування та складання  завдань  з  хімії» ( по 1 годині на тиждень).
         Навчальні предмети, на вивчення яких змінено кількість годин, викладатимуться за державними програмами, модифікованими для кожного класу за погодженням методичної ради управління освіти адміністрації Дзержинського   району   Харківської   міської  ради  (протокол від    03.06.2015
№ 8): українська мова – 12 клас; українська література – 10-12 класи;  російська  мова –  11-12    класи;    інтегрований    курс  «Література»  –  10 клас;   алгебра і  початки   аналізу – 10-12  класи;  геометрія – 10-11 класи; фізика – 10-12  класи;   інформатика – 10-12 класи, біологія – 10-12 класи.
         Години навчальних предметів  інваріантної та варіативної складових робочого навчального плану, що позначені дробовим числом (0,5; 1,5), викладатимуться впродовж навчального року: ціла частина – щотижнево, дробова (0,5 години) – по 1 годині через тиждень.  Навчальні дисципліни «Історія України», «Художня культура»  викладатимуться  українською мовою.
         Усі    навчальні       предмети    інваріантної   складової   та     факультативи
викладатимуться  за  державними програмами,  затвердженими  Міністерством освіти і  науки  України (додаток 5).
        У змісті занять відображаються найновіші досягнення науки, техніки, культури. Використовуються наочні та технічні засоби навчання. У ході факультативних занять застосовуються різноманітні методи та форми самостійної роботи учнів, проводяться лабораторні практикуми.  
Учителі мають спеціальну літературу з методики проведення факультативних занять, які відіграють важливу роль у формуванні цілеспрямованих пізнавальних інтересів учнів і навичок самоосвіти.
Основними формами організації навчального процесу у класах із заочною формою навчання є групові консультації та заліки, що складаються всіма учнями. Кількість обов’язкових заліків у заочних класах відповідає Робочому навчальному плану навчального закладу (додаток 6).
          У червні 2015 року проведений моніторинг ДПА.
Про результати державної підсумкової атестації 2014/2015 навчального року випускників 9-х класів з української мови

Клас
Кількість учнів 9-х класів за списками класних журналах
Кількість учнів,
які звільнені від проходження ДПА:
Рівень навчальних досягнень учнів за результатами ДПА
Середній бал з предмету
за результатами ДПА
ПІБ вчителя
Кваліфікаційна категорія вчителя
за станом здоров’я
з інших
поважних причин
початковий
середній
достатній
високий
Екстернат ОВК-25
14
0
0
14
 5,43
Луарсабов Е.О.
вища

Про результати державної підсумкової атестації 2014/2015 навчального року випускників 9-х класів з математики

Клас
Кількість учнів 9-х класів за списками класних журналах
Кількість учнів,
які звільнені від проходження ДПА:
Рівень навчальних досягнень учнів за результатами ДПА
Середній бал з предмету
за результатами ДПА
ПІБ вчителя
Кваліфікаційна категорія вчителя
за станом здоров’я
з інших поважних причин
початковий
середній
достатній
високий
Екстернат ОВК-25
14
0
0
13
1
5,57
Мясніков Ю.С.
вища

Про результати державної підсумкової атестації 2014/2015 навчального року випускників 9-х класів
 з географії

Клас
Кількість учнів 9-х класів за списками класних журналах
Кількість учнів,
які звільнені від проходження ДПА:
Рівень навчальних досягнень учнів за результатами ДПА
Середній бал з предмету
за результатами ДПА
ПІБ вчителя
Кваліфікаційна категорія вчителя
за станом здоров’я
з інших поважних причин
початковий
середній
достатній
високий
Екстернат ОВК-25
14
0
0
13
1
5,07
Бочкарьов О.В.
І


  
Про   середні бали навчальних досягнень випускників
9-х класів за підсумками 2014/2015 навчального року

№ за/п
Навчальний предмет
Середній бал за предметом на паралелі
1.
Українська мова
5,38

2.
Математика
6,16

3.
Географія
5,31


 Про результати річного оцінювання  2014/2015 навчального року випускників 9-х класів   
з української мови

Клас
Кількість учнів 9-х класів за списками класних журналах
Рівень навчальних досягнень учнів
(річні бали)
Середній  річний бал з предмету

ПІБ вчителя
Кваліфікаційна категорія вчителя
початковий
середній
достатній
високий
Екстернат ОВК-25
14
0
14
 —
 5,07
Луарсабов Е.О.
вища

Про результати річного оцінювання  2014/2015 навчального року
випускників 9-х класів   з математики

Клас
Кількість учнів 9-х класів за списками класних журналах
Рівень навчальних досягнень учнів
(річні бали)
Середній  річний бал з предмету

ПІБ вчителя
Кваліфікаційна категорія вчителя
початковий
середній
достатній
високий
Екстернат ОВК-25
14
0
 13
 1
0
5,83
 Мясніков Ю.С.
вища

Про результати річного оцінювання  2014/2015 навчального року
випускників 9-х класів   з географії

Клас
Кількість учнів 9-х класів за списками класних журналах
Рівень навчальних досягнень учнів
(річні бали)
Середній  річний бал з предмету

ПІБ вчителя
Кваліфікаційна категорія вчителя
початковий
середній
достатній
високий
Екстернат ОВК-25
14
0
14
0
 0
4,93
 Бочкарьов О.В.
І
Про результати державної підсумкової атестації 2014/2015 навчального року випускників 12-х класів   з української мови

Клас
Кількість учнів
11(12)-х класів за списками в  класних журналах
Кількість учнів,
які звільнені від проходження ДПА:
Рівень навчальних досягнень учнів за результатами ДПА
Середній бал по предмету
за результатами ДПА
ПІБ вчителя
Кваліфікаційна категорія вчителя
за станом здоров’я
з інших поважних причин
початковий
середній
достатній
високий
12-Д
13
12
1
5,69
Луарсабов Е.О.
вища
Про результати державної підсумкової атестації 2014/2015 навчального року випускників 12-х класів   з історії України


Клас
Профіль навчання
Кількість учнів
11(12)-х класів за списками в класних журналах
Кількість учнів,
які звільнені від проходження ДПА:
Рівень навчальних досягнень учнів за результатами ДПА
Середній бал по предмету
за результатами ДПА
ПІБ вчителя
Кваліфікаційна категорія вчителя
за станом здоров’я
з інших поважних причин
початковий
середній
достатній
високий
12-Д
-
13/1
1
 6,00
Бочкарьов О.В.
І
Про результати державної підсумкової атестації 2014/2015 навчального року випускників 12-х класів   з математики

Клас
Кількість учнів
11(12)-х класів за списками класних журналах
Кількість учнів,
які звільнені від проходження ДПА:
Рівень навчальних досягнень учнів за результатами ДПА
Середній бал по предмету
за результатами ДПА
ПІБ вчителя
Кваліфікаційна категорія вчителя
за станом здоров’я
з інших поважних причин
початковий
середній
достатній
високий
12-Д
13/13
3
10
6,85
Мясніков Ю.С.
вища
Про результати річного оцінювання 2014/2015 навчального року випускників 12-х класів  
з  української мови     
                                                                                                                                                                                 
Клас
Кількість учнів 11(12)-х
класів за спис спис
 класних журналах
Рівень навчальних досягнень учнів за результатами річного оцінювання
Середній бал по предмету за
результатами
річного оцінювання
ПІБ вчителя
Кваліфікаційна
категорія вчителя
початковий
середній
достатній
високий
12-Д
13
12
1
5,69
Луарсабов Е.О.
вища

Про результати річного оцінювання 2014/2015 навчального року випускників 12-х класів
 з  історії України      
                                                                                                                                                                               
Клас
Кількість учнів 11(12)-х
класів за спис спис
 класних журналах
Рівень навчальних досягнень учнів за результатами річного оцінювання
Середній бал по предмету за
результатами
річного оцінювання
ПІБ вчителя
Кваліфікаційна
категорія вчителя
початковий
середній
достатній
високий
12-Д
13
12
1
5,54
Бочкарьов О.В.
І

Про результати річного оцінювання 2014/2015 навчального року випускників 12-х класів  
з  математики      
                                                                                                                                                                               
Клас
Кількість учнів 11(12)-х
класів за спис спис
 класних журналах
Рівень навчальних досягнень учнів за результатами річного оцінювання
Середній бал по предмету за
результатами
річного оцінювання
ПІБ вчителя
Кваліфікаційна
категорія вчителя
початковий
середній
достатній
високий
12-Д
13
3
10
6,81
Мясніков Ю.С.
вища


Про  середні бали навчальних досягнень випускників 12-х класів за підсумками 2014/2015 навчального року у

за/п
Навчальний предмет
Середній бал за предметом по паралелі
1.
Українська мова
6,45

2.
Українська література
 6,77

3.
Російська мова
6,80

4.
Іноземна мова  (англійська)
6,57

5.
Друга іно-земна мова (вказати яка)
-

6.
Світова література
6,98

7.
Історія України
6,55

8.
Всесвітня історія
6,86

9.
Математика
6,61

10.
Географія
6,62

11.
Біологія
6,90

12.
Фізика
6,59

13.
Хімія
6,52

         
          На виконання Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», відповідно до Положення про екстернат у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України             від 19.05.2008 №431 та п.7 Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі  загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 18.02.2008 № 94, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.02.2008 № 151/14842,  у новій редакції, що затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 21.12.2009          № 1151 і зареєстрована у Міністерстві юстиції України 18.01.2010  № 39/17334, листа Головного управління освіти і науки Харківської обласної державної адміністрації від 30.06.2007 № 01-10\3571 «Про атестацію екстернів, які самостійно прискорено опанували програмовий матеріал відповідного класу, ступеню навчання» у Харківській  вечірній школі № 37 Харківської міської ради  Харківської області організоване навчання за екстернатною формою.
Екстернатна  форма навчання  існує в ХВЩ № 37 з  1992  року. Алгоритм роботи щодо організації навчання за екстернатною формою розроблений учителем математики ХВШ № 37, методистом НМПЦ Департаменту освіти Харківської міської ради Удальцовою Наталією Олександрівною, затверджений  наказом Департаменту освіти Харківської міської ради від  13.07.2015   №  130 «Про упорядкування роботи загальноосвітніх навчальних закладів м. Харкова усіх типів і форм власності щодо організації навчання учнів за екстернатною формою» (додаток 7). Екстернат розвиває в учнях відповідальність, самостійність, здатність    до самоконтролю.
Результати ДПА учнів-екстернів свідчать про те, що більшість учнів       опанували матеріал на середньому рівні.
Середній бал свідоцтва про базову загальну середню освіту
5,66
(екстернат)
 



Якісне планування класними керівниками виховної роботи є одним         із головних факторів успішного виховного процесу.
У 2014/2015  навчальному році виховна робота була спрямована              на реалізацію Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», державних національних програм.
Стратегічні завдання виховної діяльності педагогічного колективу:
-                     гуманізація виховного процесу, що виражається у створенні умов          для всебічного розвитку особистості, для спонукання її до самоаналізу, самооцінки,  саморозвитку, самовиховання;
-                     удосконалення методичної  майстерності класного керівника, спроможного компетентно й з повною віддачею сил займатися здійсненням виховної діяльності та ефективно вирішувати питання виховання учнів.
       Керуючись Державною національною програмою «Освіта», Національною доктриною розвитку освіти,  Концепцією громадянського  виховання особистості в умовах розвитку української державності,  Програмою патріотичного виховання населення, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства, Комплексною програмою профілактики правопорушень у Харківській області на 2011-2015 роки, Концепцією Державної програми профілактики правопорушень на період до 2015 року, листом МОНМС України від 11.04.2011 № 1/9-259 «Щодо посилення боротьби проти розповсюдження та вживання психоактивних речовин», рекомендаціями Всеукраїнської міжвідомчої координаційно-методичної ради з правової освіти населення, Концепцією реалізації державної політики у сфері протидії поширенню наркоманії, боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів на 2011-2015 роки, затвердженою розпорядженням Кабінету Міністрів України           від 22.11.2010 № 2140, Законом України від 22.09.05 № 2899-1У «Про заходи з попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення», реалізацією плану заходів з проведення Національної кампанії «Стоп насильству!» на період до 2015 року, безумовним забезпеченням вимог законодавства щодо організації навчально-виховного процесу,  виховна робота з учнями школи проводилася за такими напрямками:       
-             формування рис громадянина України, національної свідомості та самосвідомості учнів;
-             виховання духовної культури особистості;
-             виховання поваги до Конституції, законодавства України, державної    
 символіки;
-             формування високої мовної культури;
-             утвердження принципів загальнолюдської моралі на основі відновлення історичної  пам’яті;
-             збагачення народних  традицій, звичаїв;
-             виховання свідомого ставлення до навчання,  розвиток  пізнавальної  активності й культури розумової праці;
-             формування творчої працелюбної особистості, виховання цивілізованого  громадянина;
-             забезпечення  високої  художньо-естетичної культури,  повноцінного фізичного розвитку учнів, охорони та зміцнення здоров'я;
-             формування екологічної культури учнів,  гармонії у взаєминах                     з природою;
-             посилення уваги до питань морально-етичного виховання, створення системи успішної  профілактики  відхилень у поведінці учнів;
-             підпорядкування змісту, форм і методів  роботи  визнанню особистості учня як найвищої соціальної цінності;
-             створення умов для  соціального захисту  дітей, особливо дітей-сиріт        та дітей, що  залишились без батьківського піклування.
  Зазначені напрямки були спрямовані на виконання основної мети виховної роботи у школі, а саме – виховання учня активним свідомим громадянином незалежної держави, формувати здатність до адаптації                 в суспільному житті.
Для реалізації завдань виховної роботи класними керівниками були розроблені плани виховної роботи відповідно для річного плану роботи школи, розроблено плани заходів, які охоплюють усі напрямки виховання: патріотичне, правове, превентивне.
Протягом навчального року в школі активно працювало методичне обєднання класних керівників (керівник – Могільовська І.І.). Проведено           4 засідання, на яких були розглянуті такі питання: запобігання всім видам дитячого травматизму; запобігання правопорушенням, злочинності;  здоровий спосіб життя; патріотичне виховання учнівської молоді; правова освіта учнів тощо.
 Відзначені національні дати: 71-а річниця визволення м. Харкова          від фашистських загарбників; День Незалежності України; День Державного Прапора України; 28 жовтня – День визволення України від німецько-фашистських загарбників; 9 листопада – День української писемності та мови; 22 січня – День Соборності України; 8 травня – День пам’яті та примирення;    9 травня – День Перемоги; 18 травня – 71-а річниця депортації кримських татар.
Проведено бесіди до   Всесвітнього Дня боротьби зі СНІДом.
         З метою виховання в учнів патріотичних почуттів, усвідомлення своєї етнічної   спільноти, утвердження національної гідності проведені години спілкування та бесіди: «Історія українського народу у творах мистецтва»,  «Духовні скарби українського народу».
   Антинаркоманійна та антиалкогольна пропаганда ведеться вчителями і в процесі викладання біології, хімії, літератур та класними керівниками в позакласній роботі.
         Кожен рік оновлюються стенди щодо проведення ДПА та ЗНО.
Підручниками та навчальними посібниками учні забезпечені в повному обсязі
Матеріально-технічна база при класах ОВК-25: телевізор, комп’ютер, музичний центр, відеомагнітофон тощо.    
         Школа має  свій офіційний сайт.  http://vechirnya-shkola37.edu.kh.ua/
 Використання сайту:
-         Основні напрями діяльності.
-         Організація навчально-виховного процесу.
-         Нормативні документи.
-          Накази.
-          Атестація школи.
-         Новини школи.
-         Адміністрація школи:
-         Звітування директора школи перед громадськістю.
-         План роботи закладу на 2015/2016 навчальний рік.
-         Педагогічний коллектив.
-         Методична робота:
-         Структура методичної роботи.
-         Шкільні методичні об'єднання.
-         Атестація вчителів.
-         Друковані роботи.
-         Семінари, конференції.
-         Виставка-презентація педагогічних ідей та технологій.
-         Методична скарбниця.
-         Факультативи.
-         Шкільна мережа.
-         Режим роботи навчального закладу.
-         Розклад уроків.
-         Розклад дзвінків.
-         Досягнення.
-         Обдарована молодь.
-         Переможці конкурсів, олімпіад.
-         Стипендіати.
-         Позакласна робота:
-         Позакласні заходи.
-         Військово-патріотичне виховання.
-         Запобігання дитячому травматизму.
-         План додаткових заходів щодо запобігання випадкам травмування учасників НВП (у тому числі дорожно-транспортного травматизму) упродовж 2014/2015 навчального року.
-         Хід виконання Плану додаткових заходів щодо запобігання випадкам травмування учасників НВП (у тому числі дорожно-транспортного травматизму) упродовж 2014/2015 навчального року.
-         Комп’ютерні презентації до позакласного заходу «І знову линуть до нас думи Кобзаря».
-         Бібліотека:
-         Історія школи та шкільної бібліотеки.
-         До двадцять дев’ятої річниці Чорнобильської катастрофи.
-         Екскурсія до бібліотеки.
-         Літературна Харківщина.
-         Календар пам'ятних та знаменних дат.
-         Видатні постаті нашого міста.
-         Профорієнтація випускників.
-         До 72-ї річниці визволення Харкова.
-         Медіатека:
-         Навчальні програми, тренажери.
-         Енциклопедії, словники.
-         Художні твори.
-         Систематизовані інтернет – ресурси.
-         Предметні електронні бази даних.
-         Фотогалерея.
-         Зовнішнє незалежне оцінювання.
-         Дистанційне навчання:
-         Off-line консультації.
-         Матеріали до заліків з предметів для 10-х класів.
-         Дистанційні курси вчителів.
-         Заклади дистанційної освіти.
-         План заходів щодо розвитку дистанційної освіти ХВШ № 37.
-         Екстернатна форма навчання.
-         Мовна освіта:
-         Нормативні документи;
-         Літературний календар на 2015 рік.
-         Фотогалерея.
-         Охорона праці.
-         Конституційна реформа.
-         Корисні посилання.
-         Календар.
-         Благодійні та спонсорські внески:
-  Правові засади залучення благодійних внесків.
-  Звітування про використання благодійних та спонсорських коштів.
-  Рахунок школи.
-            Контакти.

-         Форма зворотнього зв’язку.

Комментариев нет:

Отправить комментарий