Заступник директора та організація навчально-виховного процесу у вечірній школі (ч. 1)

Вступ

Вагому роль у вирішенні  актуальних проблем  школи,  успіху розв’язання накреслених   завдань   та  в забезпеченні стабільного розвитку школи відіграє робота заступника директора з НВР.
 Адже заступник директора з НВР – це фактично і головний інженер, і головний конструктор, і методист, і консультант, а крім того, експерт в одній особі. Від його організаторських здібностей, професіоналізму, знання законів і закономірностей навчально-виховного процесу, володіння змістом освіти залежить якість знань учнів, авторитет загальноосвітнього навчального закладу, рівень педагогічної майстерності педагогічного колективу.
 Саме заступник директора забезпечує прогнозування та визначення шляхів стабільного розвитку загальноосвітнього навчального закладу на основі інтелектуального, культурного, духовного, соціального, економічного розвитку. Він регулює вирішення зазначених аспектів як через систему заходів, рішень, життєдіяльності школи, так і безпосередньо через зміст основ наук варіативної та інваріантної частин робочого навчального плану. Заступник директора з НВР керує живильними струменями творчого процесу.
 Визначити весь обсяг роботи   заступника директора неможливо без урахування його функціональних обовязків, до яких належить:
-      планування роботи школи;
-      організація навчально-методичного забезпечення загальноосвітнього навчального закладу, удосконалення професійної кваліфікації, проходження курсів підвищення кваліфікації  педагогічних працівників та атестація;
-      забезпечення координації дій педагогічних працівників, сім’ї, громадськості з питань навчання і виховання учнів;
-      вивчення, адаптація та поширення педагогічного досвіду;
-   визначення потреб, розроблення пропозицій щодо формування замовлення на педагогічні кадри;
-      управління та контроль за дотриманням вимог щодо змісту, рівня і обсягу освіти.
У всіх випадках заступник директора виконує першорядні щодо сталого розвитку загальноосвітнього навчального закладу функції, він є першим помічником, головним консультантом директора, порадником і наставником для педагогічних працівників та учнів.
Вирішити дані завдання допомагає своєчасне планування (перспективне, річне, місячне, тижневе, щоденне, тематичне) роботи школи, наявність стабільного розкладу занять, які відповідають законам і нормам організації навчально-виховного процесу, психолого-фізіологічним вимогам.
До того ж треба враховувати те, що заступник директора регулює відносини учасників навчально-виховного процесу під час навчання та виховання.
         Кожен робочий день заступника директора з НВР складається з великої кількості невідкладних справ. Тому ефективність його праці значною мірою залежить від здатності оптимізувати власну діяльність, зокрема від уміння спланувати час в інтересах справи, зосередитися на головному, чітко визначити основний напрямок діяльності на семестр, місяць, на кожен тиждень і день, а також узгодити його з планом директора та інших працівників школи. Дуже корисно послуговуватися циклограмою праці завуча.

















 Методичні рекомендації щодо роботи
ЗАСТУПНИКА ДИРЕКТОРА З НВР
вечірньої школи

             1. Система планування.
              У школі повинна існувати  система планування, яка відповідає гнучкому управлінню – вимозі сьогодення життєдіяльності загальноосвітньої установи, яка повинна спиратися не тільки на власну стратегію розвитку, але й враховувати, хоча і м’який, але директивний вплив «зверху», виживати в швидкому потоці інформаційного обігу, перебуваючи по факту при цьому вкрай обмеженою в людських ресурсах, у ресурсах простору і часу.
         Планування діяльності школи здійснюється відповідно  до вимог нормативних документів та  являє собою індикативну систему, тобто таку, що складається з низки елементів (стратегічного плану-концепції, річного плану, щомісячного плану), кожний з яких відображає певний ступінь зрілості колективу, засоби налагодженості взаємодії всіх етапів його становлення й розвитку.
         Перспективний план  розвитку матеріально-технічної бази, кадрового забезпечення та навчально-виховного процесу на 5 років погоджується на засіданні педагогічної ради  та затверджується радою школи.  Під час планування враховуються навчально-матеріальна база школи, кадровий та учнівський склад, а також аналіз роботи за минулий рік.
         Вищим органом громадського самоврядування школи є загальні збори, що скликаються не менш 1 разу на рік.  Загальні збори:
1.    Обирають раду школи, її голову, встановлюють термін їх повноважень.
2.    Заслуховують звіт директора і голови ради школи.
3.    Розглядають питання навчально-виховної, методичної й фінансово-господарської діяльності школи.
4.    Затверджують основні напрямки вдосконалення навчально-виховного процесу, розглядають інші найважливіші напрямки діяльності школи.
5.    Приймають рішення щодо стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.
У період між загальними зборами діє рада школи.
     Відповідно до статуту школи до ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів школи, батьків і громадськості (не менше одного разу на рік: 5 осіб – працівників, 5 осіб – учнів, 5 осіб – батьки і представники громадськості). Представництво в раді та її кількість визначаються загальними зборами школи. Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами. Не менше чотирьох засідань на рік. Рішення ради доводяться в 7-денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків та громадськості. У разі незгоди адміністрації школи з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, що розглядає спірне питання (представники органів громадського самоврядуванням, адміністрації, профспілкового комітету школи). Голова ради обирається зі складу ради терміном на один навчальний рік. Питання, які розглядаються на засіданнях ради школи:
-         організація виконання рішень загальних зборів;
-         внесення пропозицій щодо зміни типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;
-         розгляд і затвердження річного плану роботи школи та здійснення контролю за його виконанням (спільно з адміністрацією);
-         здійснення контролю за виконанням Статуту навчального закладу;
-         затверджує режим роботи школи (разом з адміністрацією);
-         сприяння формуванню мережі класів школи;
-         обговорення спільно з педагогічною радою  представлення до нагородження випускників школи медалями, листами та грамотами;
-         визначення доцільності вибору навчальних предметів частини робочого навчального плану (разом із педрадою);
-         погодження робочого навчального плану на кожний навчальний рік;
-         заслуховування звіту голови ради, інформації директора та його заступників з питань навчально-виховної та фінансово-господарської діяльності;
-          участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій учителям;
-         винесення на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;
-         винесення на розгляд педради та управління освіти районної ради пропозицій щодо морального й матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
-         розподіл і контроль коштів фонду загального обов’язкового навчання, прийом рішень про надання матеріальної допомоги учням;
-         розгляд питань родинного виховання;
-         участь в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають у несприятливих соціально-економічних умовах (за згодою батьків);
-         сприяння поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;
-         ініціювання  розгляду кадрових питань та  участь у їх вирішенні;
-         розгляд  звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи навчального закладу про затвердження Положення Ради школи.

Річний план роботи закладу розглядається  як основний документ: у ньому висвітлюються головна мета і завдання на навчальний рік – з одного боку, з іншого – визначаються «спеціальні кроки» їх реалізації у комплексі, що робить кожний щорічний документ функціональною формою безперервності стратегічного планування, основною, ключовою складовою індикативної системи.
 Структура річного плану роботи школи повинна відповідати рекомендаціям нормативних документів. На основі плану роботи школи складаються плани роботи методичної ради, шкільних методичних об’єднань, бібліотекаря, практичного психолога, виховної роботи  класних керівників тощо.
Плану обовязково передує  аналіз.  В аналізі, що є діагностично-прогностичною моделлю колективної діяльності, поаспектно  представлено кінцеві результати роботи закладу за поточний навчальний рік, що являють собою набір статистичних даних, певних фактів тощо, які супроводжуються аналітичним коментарем з посиланням порівняльного характеру на існуючі та зафіксовані попередні результати роботи з конкретного питання.
     Обов’язковим елементом аналізу є узагальнюючі дані моніторингових досліджень, що стають підставою для визначення певних цілей та завдань роботи на наступний навчальний рік, які в послідовності своїй повинні спрацьовувати на стратегію функціонування школи в режимі розвитку з урахуванням її зафіксованих резервів. 
       У річному плані є підрозділ, який за формою можна назвати інноваційним. Він себе виправдовує як зручний з позицій оперативного користування. Це розділ «Інформаційні та комунікаційні технології в системі освіти».

Зразок  схеми змісту річного плану
Вступ.
1. Характеристика навчального закладу.
2. Аналіз роботи за 20_/20_ навчальний рік.
3. Управлінська діяльність з організації роботи школи.
4. Створення умов для здобуття учнями повної середньої освіти.
5. Робота з педкадрами, підвищення професійної компетентності
        педпрацівників, науково-методичне забезпечення НВП.
 5.1. Тематика засідань педагогічної ради.
 5.2. Тематика нарад при директорі.
 5.3. Методична робота.
 5.3.1.Діяльність методичних об’єднань.
 5.3.2. План роботи методичних об’єднань.
 5.4. Робота з кадрами.
 5.4.1. Робота у напрямку підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
 5.4.2. Атестація педагогічних працівників.  
 5.5.Організаційно-методична робота з класними керівниками.
 5.5.1.Рекомендовані години спілкування.
 5.5.2.Робота з батьками.   
6. Громадянська освіта і виховання.
 6.1.Організаційна робота.
 6.2.Пізнавальна діяльність.
6.3.Заходи з виховання учнів на патріотичних традиціях  та народних  
звичаях українського народу.
6.4.Ціннісно-орієнтована діяльність.
6.4.1.Громадянська освіта і виховання.
6.4.2.Етичне виховання.
6.4.3.Естетичне виховання.
6.4.4.Екологічне виховання.
6.4.5.Професійна орієнтація. 
6.4.6.Організація соціально-педагогічної допомоги учням пільгового контингенту.
     6.4.7.Превентивна робота з профілактики правопорушень та злочинності серед неповнолітніх.       
6.4.8. Правова освіта і виховання.
7. Охорона здоров’я учасників НВП, запобігання дитячому травматизмові, створення безпечних умов праці. 
7.1. Охорона здоров'я і життя учнів. Охорона праці. Санітарно-оздоровчі заходи.
7.2. Моральне здоров'я.
 8. Фінансово-господарська діяльність, матеріально-технічна база школи.
 9.  Контрольно-аналітична діяльність.
10. Організація навчально-виховного процесу в класах при пенітенціарних  установах.
11. Організація навчання за екстернатною формою.
12. Інформаційні та комунікаційні технології в системі освіти.
13. Облік подальшого навчання та працевлаштування випускників 9-х та12-х класів.
  
У серпні на першому засіданні педагогічної ради річний план роботи школи погоджується та затверджується на засіданні ради школи.

     2. Перевірка готовності школи до відкриття
До  1 вересня заступником директора з НВР готуються  такі документи для подання до районної санітарно-епідеміологічної станції  щодо готовності навчального закладу до нового навчального року:

1.    Акт готовності закладу до нового навчального року.
2.    Акт погодження режиму занять та навального розкладу.
У цьому акті необхідно зробити аналіз денного навантаження з накресленням графіків в балах за ранговою шкалою складності предметів.

     
Предмет
Бал
Українська мова
5
Українська література,
художня культура
1,7
Російська мова
3,5
Література
1,7
Англійська мова
5,4
Алгебра
5,5
Геометрія
6
Історія України
1,7
Всесвітня історія
1,7
Правознавство
1,7
Географія
3,6
Біологія, екологія
3,6
Фізика, астрономія
5,2
Хімія
5,3
Економіка
3,6
Інформатика
5,5

3.    Додаток до акту (дозвіл).
4.    Перспективний план проходження медогляду працівниками школи.
5.    Копія навчального плану.
6.    Режим роботи школи.
7.    Розклад занять.
8.    Розклад дзвінків.
9.    Інформація щодо ремонтних робіт.
10.                      Шкільна мережа.

        3. Тарифікація.
 До 5 вересня  заступник директора з НВР готує документи з тарифікації:
1.  Розрахунок годин.
2.  Наказ щодо навантаження вчителів.
(Педагогічне навантаження вчителя незалежно від підпорядкування, типу та форми власності – це час, призначений для здійснення навчально-виховного процесу. Педагогічне навантаження включає 18 навчальних годин протягом навчального тижня, що оплачуються відповідно до тарифної ставки, а також інші види педагогічної діяльності:класне керівництво, перевірка зошитів, завідування навчальним кабінетом тощо. Розподіл педагогічного навантаження здійснюється за погодженням із профспілковим комітетом. Процес погодження слід здійснювати шляхом розгляду цього питання на засіданні профспілки з оформленням відповідного протоколу.)
3.   Витяг із засідання ПК щодо навантаження вчителів.
4.   Навчальний план.
5.   Шкільна мережа.
6.   Наказ про створення тарифікаційної комісії.
7.   Наказ про доплату сторожам.
8.   Наказ про доплату вчителям, завідуючим кабінетами.
9.   Накази про оклади заступників директора.
10. Наказ про розподіл функціональних обовязків між адміністрацією школи.
11. Наказ про призначення класних керівників.
12. Наказ про доплату за завідування бібліотекою.
13. Наказ про закріплення прибиральної площі.
14. Наказ про затвердження режиму роботи школи.

4.  Графіки та плани .
 До 5 вересня заступник директора з НВР складає графіки для затвердження директором школи:
- контрольних робіт,
- лабораторних та практичних робіт,
- заліків,
- навчальної практики та екскурсій,
- графіка чергування вчителів школи.
Погоджує:
-  календарні плани,
- плани виховної роботи,
- план роботи шкільної бібліотеки, практичного психолога (складають семестрові, щомісячні, щотижневі плани,  вони характеризуються  реальністю,  конкретністю, цілісністю).
- план роботи соціального педагога,
- соціальні паспорти класів.

5.  Ведення ділової документації.
      Ведення ділової документації у школі здійснюється відповідно до вимог Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах  І-ІІІ ступенів, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 23.06.2000 № 240. У закладі повинен бути перелік обов’язкової ділової документації, визначений зазначеною Інструкцією.
 Перевірка особових справ, класних журналів на предмет оформлення та ведення ділової документації здійснюється у вересні, листопаді, грудні, березні, травні, червні  . Перевірка виконання навчальних планів та навчальних програм  здійснюється в грудні, квітні, травні.
      З метою систематизації та якісного ведення діловодства в школі, посилення персональної відповідальності працівників за належну організацію роботи з діловими паперами щорічно на початку календарного року видається наказ «Про номенклатуру справ у школі». Цим наказом номенклатура справ затверджується, призначаються відповідальні за правильну і своєчасну організацію діловодства та ведення відповідних документів із визначенням місця зберігання документів.
Зразок рекомендованої номенклатури справ розглянуто нижче.

ЗРАЗОК НОМЕНКЛАТУРИ СПРАВ  ХВШ

 на 20__ рік
Індекси
Назва документа
Кількість томів
Термін зберігання справи
Примітка
01
Документи вищих установ



01-01
Конституція України, Закони України "Про освіту" та "Про загальну середню освіту".

До заміни новими

01-02
Нормативно-правова документація Міністерства освіти і науки України та місцевих органів управління освітою з питань організації навчально-виховного процесу у загальноосвітніх навчальних закладах.

До заміни новими

01-03
Урядові та галузеві документи про освіту (закони, укази, постанови, інструкції, рішення, розпорядження, збірники наказів МОН України)

На час дії документів

01-04
Нормативно-правова документація щодо організації навчання на базі пенітенціарних установ

До заміни новими

02
Організаційно-нормативна документація



02-01
Документи на право проведення освітньої діяльності школи

На термін дії

02-02
Матеріали державної атестації школи

10 років

02-03
Свідоцтво про державну атестацію школи

10 років

02-04
Статут школи

До ліквідації закладу

02-05
Санітарно-технічний паспорт стану школи.

Постійно
До Держархіву передається після ліквідації закладу
03
Розпорядча документація закладу



03-01
Книга наказів з основної діяльності.

50 років
Ведеться в електронному та друкованому варіанті
03-02
Книга наказів з кадрових питань.

50 років
Ведеться в електронному та друкованому варіанті
03-03
Книга обліку руху учнів.

50 років
Ведеться в електронному та друкованому варіанті
03-04
Книга протоколів засідання педагогічної ради.

25 років
Ведеться в електронному та друкованому варіанті
03-05
Книга нарад при директорові




04
Планово-звітна документація і листування



04-01
Річний план закладу.

Постійно
Ведеться в електронному та друкованому варіанті
04-02
Програми, концепції розвитку закладу освіти.
Перспективне прогнозування розвитку матеріально-технічної бази, кадрового забезпечення та навчально-виховного процесу закладу.

5 років
Ведеться в електронному та друкованому варіанті
04-03
Навчальний план закладу.

Постійно
Ведеться в електронному та друкованому варіанті
04-04
Журнали обліку вхідної і вихідної кориспонденції.

5 років

04-05
Телефонограми

3 роки

04-06
Журнал обліку звернень та заяв громадян.

10 років

04-07
Контрольно-візитаційна книга.

10 років

04-08
Щомісячні, щотижневі плани роботи.

1 рік
Ведеться в електронному та друкованому варіанті
05
Забезпечення гарантованого права на освіту



05-01
Алфавітна книга запису учнів.

50 років

05-02
Книга обліку і видачі свідоцтв про базову загальну середню освіту.

75 років

05-03
Книга обліку і видачі атестатів про повну загальну середню освіту.

75 років

05-04
Книга обліку і видачі Похвальних листів і Похвальних грамот.

25 років

05-05
Книга протоколів загальних зборів (конференції) колективу загальноосвітнього навчального закладу.


Ведеться в електронному та друкованому варіанті
05-06
Книга протоколів ради загальноосвітнього навчального закладу.


Ведеться в електронному та друкованому варіанті
05-07
Класні журнали (не випускні класи).

5 років
Після п’ятирічного збереження з журналів вилучаються сторінки зі зведеними даними успішності і переводу учнів даного класу. Сформовані за рік справи зберігаються не менше 25 років.
05-08
Класні журнали випускних класів.

10 років

05-09
Журнали обліку пропущених і заміщених уроків.

5 років

05-10
Журнали обліку роботи гуртка, факультативу, секції тощо.



05-11
Особові справи та медичні картки учнів.

5 років (після закінчення школи)

05-12
Статистична звітність (форми № ЗНЗ-1, № ЗНЗ-3, № 77-РВК, № 83-РВК та інші) ведеться відповідно до вимог та рекомендацій органів державної статистики.

1 рік відповідно до вимог держстату

05-13
Акти прийому-передачі школи.

Постійно, до ліквідна-ції закладу
До держ-архіву не передається
05-14
Акти державного інспектування школи.

5 років

05-15
Розклад уроків для учнів .

1 рік

05-16
Матеріали обліку продовження навчання та працевлаштування випускників 9-х, 11-х класів.

5 років

06
Методична робота



06-01
06-02
06-03
Протоколи засідань методичних об’єднань (гуманітарний цикл, природничо-математичний цикл класних керівників)

5 років
Ведеться в електронному та друкованому варіанті
06-04
Матеріали щодо вивчення, узагальнення та розповсюдження передового педагогічного досвіду.

5 років

06-05
Документи і матеріали щодо комп’ютеризації та інформатизації.

5 років

06-06
Документи і матеріали щодо методичної підтримки зовнішнього незалежного оцінювання та здійснення моніторингу якості освіти.

5 років

06-07
Документи і матеріали щодо впровадження інноваційних технологій.

5 років

06-08
Документи і матеріали експертиз і тематичних перевірок (довідки).

5 років

06-09
Матеріали державної підсумкової атестації учнів (вихованців) випускних класів (письмові роботи, протоколи).

3 роки
За рішенням ЕПК кращі роботи можуть бути відібрані на держзбереження.
06-10
Матеріали щодо контролю за станом викладання навчальних предметів.

5 років

06-11
Матеріали щодо організації навчальної практики.

1 рік

06-12
Книга обліку (записів) наслідків внутрішкільного контролю.

5 років
Ведуть директор та його заступники
06-13
Матеріали щодо проведення виставок, ярмарок, симпозіумів, семінарів тощо.



06-14
Матеріали предметних тижнів.



06-15
Матеріали щодо екстернату

3 роки

06-16
Матеріали щодо організації та проведення учнівських турнірів.

5 років

06-17
Матеріали з профорієнтації.

5 років

06-18
Контрольні роботи учнів.

1 рік

06-19
Екзаменаційні роботи учнів.

1 рік

06-20
Навчальні  програми.

До заміни новими

07
Робота з кадрами



07-01
07-02
Особові справи (педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу)

75 років

07-03
Книга обліку педагогічних працівників.

50 років

07-04
Книга обліку трудових книжок працівників.

50 років

07-05
Трудові книжки працівників.


Ведуться відповідно до Інструкції про порядок ведення трудових книжок на підприємствах, в установах і організаціях (наказ Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту України від 29 липня 1993 року № 58.
07-06
Табелі обліку робочого часу співробітників

3 роки

07-07
Атестаційні матеріали педагогічних працівників.

5 років

07-08
Штатний розпис, матеріально-бухгалтерський облік



08
Фінансово-господарська діяльність



08-01
Основна фінансово-господарська документація



08-02
Книга обліку бібліотечного фонду.

До ліквідації закладу

08-03
Інвентарна книга бібліотечного фонду.

До ліквідації закладу

09
Створення безпечних умов функціонування закладу



09-01
Нормативно-правова документація з питань охорони праці

До заміни новими
Ведеться відповідно до вимог Кодексу законів про працю України, нормативно-правових актів Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства освіти і науки України.
09-02
Інструкції з охорони праці



09-03
Посадові інструкції



10
Запобігання нещасним випадкам



10-01
Документи і матеріали щодо аналітичної та контрольно-регулюючої діяльності з питань запобігання дитячому травматизму.

10 років

10-02
Звітність про нещасні випадки з учнями та вихованцями під час навчально-виховного процесу та в позаурочний час.

55 років

10-03
«Журнал реєстрації нещасних випадків, що сталися з вихованцями, учнями, студентами, курсантами, слухачами, аспірантами»

75 років

11
Фізкультура та спорт



11-01
Документи про організацію і здійснення заходів ЦО (накази, розпорядження).

Постійно
ст. 53

12
Виховна робота



12-01
Документи та матеріали з питань запобігання правопорушень серед учнів.

5 років

12-02
Матеріали з питань роботи з дітьми пільгової категорії.

5 років


Документи і матеріали з правової освіти і виховання.

До заміни новими

13
Матеріально-технічна база



13-01
Нормативні документи та матеріали  з питань матеріально-технічного забезпечення закладу.

Постійно

14
Виконання Програм



14-01
Державні та регіональні програми з питань виховання молоді та матеріали щодо їх виконання.

Згідно з терміном дії

15
Профспілкова діяльність



15-01
Протоколи, постанови загальних та звітно-виборчих зборів членів первинної профспілки та матеріали до них.

Постійно

15-02
Заяви членів профспілки про надання матеріальної допомоги, надання путівок до санаторіїв, дитячих оздоровчих таборів.

3 роки

15-03
Колективний договір з внутрішнім трудовим розпорядком для працівників закладу.

10 років

15-04
Номенклатура справ закладу.

До заміни новими


Адміністрація школи здійснює систематичний контроль за веденням ділової документації, що фіксується в окремих наказах, актах, протоколах тощо.
 Уся документація ведеться в паперовому  та електронному варіантах з реєстрацією у відповідних книгах.
Відповідно до інструктивно-нормативних вимог у закладі ведуться всі документи, зокрема:
-         алфавітна книга запису учнів, у якій на початок та кінець навчального року підраховується загальна кількість учнів у школі, вибуття учнів із закладу оформляється відповідним наказом із зазначенням підстави вибуття;
-      особові справи учнів, які зберігаються у спеціально відведеному місці, мають належний вигляд, їх кількість відповідає кількості учнів за списком класного журналу; номери особових справ відповідають номерам в алфавітній книзі та класних журналах; відповідальність за ведення особових справ учнів покладено на класних керівників;
-      книги обліку і видачі свідоцтв про базову загальну середню освіту, атестатів про повну загальну середню освіту, що зберігаються у кабінеті директора;
-         книги обліку особового складу педагогічних працівників, трудових книжок працівників, самі трудові книжки.  Кількість трудових книжок працівників відповідає кількості працівників, записи вносяться охайно, своєчасно – відповідно до змісту управлінського рішення;
-          особові справи працівників, кількість яких відповідає кількості працівників, зберігаються в окремих теках, упорядковано, укомплектовані всіма необхідними документами, у разі необхідності завіреними у відповідному порядку; супроводжуються особовими картками працівників (типова форма П-2);
-          протоколи засідань ради закладу, педради, засідань методичних обєднань тощо згідно з регламентуючими документами;
-        журнал обліку пропущених і замінених уроків, який фіксує факт відсутності вчителя з позначкою причини його відсутності та здійснення заміни уроків   вчителя, який відсутній;
-        накази з кадрових питань, з основної діяльності, що реєструються в спеціальних книгах обліку;
-        накази з руху учнів, книга обліку руху учнів;
-            контрольно-візитаційна  книга, журнали реєстрації вхідних і вихідних документів, обліку звернень та заяв громадян, акти, довідки про перевірку роботи навчального закладу вищими органами, акти за формою Н-1, Н-2 про нещасні випадки та статистичні звіти;
-      класні журнали, журнали факультативних занять тощо.
          Перелічені документи ретельно опрацьовуються на початку навчального року: спочатку методичною радою й керівним складом, потім – на засіданнях методичних об’єднань та, за необхідністю, на інструктивно-методичних нарадах з учителями-предметниками обов’язково надаються індивідуальні консультації.
Перевірка ведення класних журналів та іншої документації у закладі з метою посилення внутрішньошкільного контролю за її станом, підвищення відповідальності кожного педагогічного працівника за результати роботи планується заздалегідь, фіксується у річному плані навчального закладу. Перевірці (плановій, позаплановій – оперативній, за ситуацією тощо) підлягають у той чи інший період такі питання:
-         об’єктивність виставлення тематичних та семестрових балів згідно з методичними рекомендаціями;
-         стан виконання навчальних програм  та норм письмових робіт і перевірки учнівських зошитів з базових предметів;
-         своєчасність та нормативність ведення сторінок класних журналів класними керівниками та вчителями-предметниками.
  Терміни зберігання зазначені в номенклатурі справ, усі книги та журнали (крім класних журналів) прошиті, поаркушно пронумеровані, скріплені печаткою та підписом директора.
      Ділова документація ведеться українською мовою.
      За веденням ділової документації здійснюється обовязковий контроль.
      Питання щодо ведення ділової документації, і особливо класних журналів, журналів факультативів  вивчаються, контролюються, видаються довідки та накази.

6. Заміни пропущених уроків:
6.1.Ведення книги замін.
6.2. Графіки замін.
6.3. Зміни у розкладі за необхідністю.
7.  Робота з базою даних програми  «ІСУО»:
Навчальні плани  
Учні
Педагогічні працівники
Приміщення
Звіти   
8. Статистичні звіти:
8.1. ЗНЗ-2.
8.2. ЗВ-1.
8.3. РВК-83:
 Основою педагогічного моніторингу є вивчення кадрового забезпечення наповнюваності класів, змін діяльності вчителя на підставі аналізу й самоаналізу його професійного зростання, розвитку адаптивних умінь, творчого потенціалу й соціальної активності.

 Кадрове забезпечення
                                                   

         Освіта                   Віковий склад          Рівень педагогічної
                                                                                   майстерності
          вища                         до 3-х років                  вища категорія      
 незакінчена вища              3-10 років                       І категорія
10-20                років                   ІІ категорія
                                          більше 20 років                 спеціаліст

Зразки діаграм та таблиць
 
Почесні педагогічні звання
Моніторинг наповнюваності класів( зразок)

№ з/п
Навчальний рік
Кількість класів
Навчання на базі
Кількість учнів
Всього
1.
2010-2011

ХВШ  


ПТУ  

 ВК №  

2.
2011-2012

ХВШ  


ПТУ

 ВК №  



Папка 1:
- списки педагогічних працівників;
- списки працівників закладу, які мають післядипломну управлінську освіту.
Папка 2:
- форма РВК-83;
- список випускників вищих навчальних закладів, які прибули до школи;
- заявка на додаткову потребу в педагогічних кадрах;
- відомості про педагогічних працівників, які є кандидатами наук;
- ювілейні дати керівників школи;
- ювілейні дати школи.
Папка 3:
- мережа школи;
- якісний склад педагогічних працівників;
- відомості про керівників;
- відомості про підсумки підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладу;
- група дієвого резерву на посади керівників закладів освіти;
- список керівників школи;
- список заступників керівників школи;
- список осіб, зарахованих до кадрового резерву на посади керівників ЗНЗ;
- список осіб, зарахованих до кадрового резерву на посади заступників керівників ЗНЗ;
- список керівників пенсійного віку;
- список керівників передпенсійного віку;
- відомості про вчителів, які мають загальну середню освіту;
- відомості вчителів, які працюють не за фахом і мають середню спеціальну  педагогічну освіту;
- відомості вчителів, які працюють не за фахом і мають середню спеціальну непедагогічну освіту;
- відомості вчителів, які працюють не за фахом і мають вищу педагогічну освіту;
- відомості вчителів, які працюють не за фахом і мають вищу непедагогічну освіту;
- відомості про кількість вчителів, які навчаються заочно;
- відомості про кількість вчителів, які працюють за сумісництвом;
- відомості про кількість вчителів пенсійного віку;
- відомості про кількість вчителів передпенсійного віку;
- плинність педагогічних працівників;
- список учасників бойових дій;
- список педагогічних працівників закладу, які мають почесні звання «Заслужений учитель України», «Заслужений працівник освіти України»;
- відомості про кількість вчителів, які нагороджені “Почесною грамотою МОН України”, знаком “Відмінник освіти України”.
      8.4.    6-ПВ.
      8.5. №1-ЗСО (розподіл за регіонами випускників 9-х класів).
9. Охорона праці:
 Дотримання техніки безпеки, охорони праці здійснюється в навчальному закладі з метою збереження здоров’я й життя всіх учасників навчально-виховного процесу, що вимагає законодавство на реалізацію і захист їхніх основних прав та інтересів. Тому  питання охорони праці, пожежної та радіаційної безпеки, електробезпеки, техніки безпеки, безпеки життєдіяльності є об’єктом систематичного контролю з боку адміністрації школи, однією з кризових тем обговорення на робочих інструктивних нарадах, педагогічних радах, нарадах при директорові, зборах трудового колективу тощо.
З метою раціонального розподілу обов’язків серед працівників по створенню та утриманню безпечних умов навчання і праці, виробничої санітарії, пожежної безпеки протягом кожного навчального року приймається низка обов’язкових управлінських рішень, що закріплюються в письмовій формі – наказах по навчальному закладу. Відповідний наказ відтворює систему організації роботи та взаємного підпорядкування працівників з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності за структурними підрозділами, визначає порядок їх функціонування.
Робота з охорони праці та техніки безпеки ведеться згідно з нормативними вимогами. Уся необхідна документація, що регламентує даний напрям роботи в закладі,  оновлюється і зберігається відповідним чином.
У приміщенні школи розміщується необхідна агітація з безпеки життєдіяльності, у доступному для учасників навчально-виховного процесу місці оформляються стенди «Вивчення правил дорожнього руху», «Цивільна оборона», «Що робити при пожежі», куток з охорони праці.
 У навчальних кабінетах повинні бути  Правила техніки безпеки і виробничої санітарії. Кабінети забезпечуються комплектами первинних засобів гасіння пожежі, оформляються куточки з охорони праці та безпеки життєдіяльності. Актами-дозволами на проведення занять щорічно підтверджується дотримання вимог техніки безпеки та охорони праці у кабінетах.
          Вступний інструктаж з питань охорони праці з прийнятими працівниками з обов’язковою реєстрацією у журналі відповідної форми під підпис проводиться згідно з Положенням про навчання з охорони праці. Первинні, повторні, цільові інструктажі з педагогічними працівниками на робочому місті проводяться своєчасно згідно з Положенням про навчання з охорони праці. Журнали реєстрації вступного інструктажу та інструктажів (первинного, повторного, цільового, позапланового) з охорони праці на робочих місцях ведуться згідно із нормативами. Усі необхідні документи систематизовані, входять у номенклатуру справ, маючи закріплений за собою код.
        Розслідування та облік невиробничого травматизму серед працівників проводилися відповідно до Порядку розслідування та обліку нещасних випадків невиробничого характеру. За підсумками обов’язково обговорююся з працівниками з метою превенції у подальшому.
 У школі повинні бути інструкції з охорони праці і безпеки життєдіяльності. Усі співробітники повинні мати посадові інструкції. Співробітники своєчасно проходять заняття з охорони праці. Адміністрація та вчителі фізики, хімії, інформатики повинні мати посвідчення.
     Адміністрацією та вчителями створюються безпечні умови праці та навчання для учнів і працівників школи. 
 9.1.Журнали інструктажів для учителів з охорони праці:
1-й журнал:  вступного інструктажу, коли прийнятий на роботу – проводить директор;
2-й журнал: первинного інструктажу (на робочому місті) до початку роботи після вступного інструктажу -  проводить заступник директора з НВР;
2-й журнал: повторного інструктажу (за тематикою первинного) – 1 раз на 6 місяців – проводить  заступник директора з НВР (1 вересня та  кінець січня);
2-й журнал: позапланового інструктажу (на робочому місті: при введені в дію нових нормативних актів про охорону праці, при порушеннях вимог нормативних актів про охорону праці, при перерві в роботі більш ніж на 30 календарних днів – підвищеної небезпеки, а решта робіт – 60 днів) – проводить заступник директора з НВР;
2-й журнал: цільового інструктажу (при виконанні разових робіт, при ліквідації аварії, ремонт, суботники, екскурсії) – проводить заступник директора з НВР.
 9.2.Журнали інструктажів для учнів (з 14 років) з безпеки життєдіяльності на кожний клас окремо:
1-й журнал: вступного інструктажу ( 1 вересня ) – проводить  класний керівник згідно з наказом по школі (зберігається у класного керівника);
2-й журнал: первинного інструктажу – проводить класний керівник 1 вересня, у грудні та травні (зберігається у класного керівника);
2-й журнал: позапланового інструктажу ( при виявленні порушень вимог безпеки учнями) – проводить класний керівник;
2-й журнал: цільового інструктажу (у разі масового заходу: екскурсії, суботників, ремонтні роботи) – проводить  класний керівник згідно з наказом.
9.3. Журнал реєстрації інструкцій.
9.4. Інструкції з усіх предметів на 5 років.
9.5. Журнал пожежної безпеки – відповідальний заступник директора з господарчої роботи (вступний та первинний разом однією датою; повторний – у вересні та січні).
9.6. У кабінетах фізики, інформатики, хімії повинні бути: журнал інструктажів для всіх учнів у кабінеті  (перед кожною лабораторною, практичною); інструкція з охорони праці учителя; інструкція долікарської допомоги; інструкції охорони безпеки життєдіяльності з кожної тематики.
9.7. Відповідні записи щодо інструктажів на уроках з номерами інструкцій вести у класних журналах.
9.8. Усі навчальні кабінети повинні мати:
- інформацію щодо відповідальності завідуючого кабінетом за охорону праці та пожежну безпеку;
- три інструкції: з охорони безпеки життєдіяльності, охорони праці, пожежної безпеки;
- санітарний паспорт кабінету.

9.9. Один раз на три роки організовується навчання і перевірка знань працівниками школи питань  охорони праці.

Комментариев нет:

Отправить комментарий